۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۵۰

یک تحلیلگر بلژیکی:

آمریکا و فرانسه به دنبال سیطره استعماری بر آفریقا هستند

آمریکا و فرانسه به دنبال سیطره استعماری بر آفریقا هستند

یک تحلیلگر بلژیکی در مصاحبه با یک شبکه روسی به تشریح اهداف واقعی فرانسه از حضور نظامی در آفریقا و به ویژه لشگرکشی به کشور مالی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر،"مایکل کولون" تحلیلگر و روزنامه نگار بلژیکی در گفتگو با شبکه روسی "راشا تودی" ، تصمیم فرانسه برای حضور دائمی در مالی را ادامه سیاستهای نئواستعماری این کشور خوانده و اظهار داشت از این نظراین کشور تفاوتی با آمریکا ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه روسی درباره اینکه آیا حضور دائمی فرانسه در مالی، راه حل مناسبی برای پایان دادن به بحران این کشور است یا خیر؟ پاسخ داد :خیر، این راه حل مناسبی نیست. کشور مالی به علت حضور شرکت های فرانسوی و غارتگری آنها به کشور فقیری تبدیل شده است . در واقع قصد فرانسویها برای حضور دائمی در کشور مالی از بین بردن گروه های تروریستی نیست، بلکه هدف آنها استفاده از منابع غنی این کشور است.

وی افزود اولین گام برای برقراری ثبات در قاره آفریقا پایان یافتن دخالت های آمریکا و فرانسه در این منطقه است.

وی همچنین در مورد این سوال که چرا فرانسه برای حضور در کشورهای آفریقایی به صورت انتخابی عمل می کند، اظهار داشت : فرانسه از هر نیروی سیاسی که می تواند به عنوان عروسک خیمه شب بازی استفاده شود حمایت می کند .

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت :آمریکا و فرانسه برای جلوگیری از شکل گیری وحدت در میان کشورهای آفریقایی تلاش می کنند و در واقع آنها علاقه مند به حفظ این قاره تحت سیطره استعماری خود هستند.

کد خبر 2030471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha